Chronology: Time Changes Everything
Poczekaj
30
sekund

Gra platformowa niewielkiego duńskiego studia Osao Games, określona przez producentów dzieckiem Braid i Limbo - znanych tytułów z gatunku indie.
Chronology jest kolorową, dwuwymiarową platformówką logiczną, która czerpie pełnymi garściami z takich tytułów, jak Braid, Limbo czy The Misadventures of P.B. Winterbottom. Produkcja została opracowana przez niezależne, duńskie studio deweloperskie Osao Games, którego pracownicy maczali poprzednio palce przy takich mobilnych projektach, jak The Marbians czy The Pixeline. Gra dostępna jest zarówno na komputerach PC, jak i znanych urządzeniach przenośnych. Gracz przejmuje kontrolę nad starym, brodatym wynalazcą, który wraz ze swoim towarzyszem ślimakiem, wyrusza w podróż, żeby zapobiec destrukcji nadludzkiego świata. Bohater dysponuje niecodzienną zdolnością, która zezwala mu cofać i zatrzymywać czas. Zdolność ta jest zaś najistotniejszym kluczem do sukcesu w gierce. Podobnie jak w przypadku Braid , tak i tu główną atrakcją jest manipulacja czasami, która służy do rozwiązywania rozmaitych łamigłówek. Celem pokonania przeszkód stojących na drodze gracza, wielokrotnie będziemy korzystać z uzupełniających się umiejętności obydwu postaci. Ponadto rozgrywka nie wyróżnia się niczym specjalnym na tle innych gierek platformowo-logicznych. Co za tym idzie, prócz kontrolowania czasu przychodzi nam skakać z jednej platformy na drugą, omijając przy tym przeciwników, oraz wykorzystywać we właściwym celu fragmenty otoczenia. Autorom wersji pecetowej udało się opracować barwną, przykuwającą wzrok oprawę wizualną, pod wobec stylu nawiązującą do twórczości japońskiego rysownika i reżysera hitów animowanych, Hayao Miyazakiego (m.in. Mój sąsiad Totoro, Księżniczka Mononoke, Spirited Away: W krainie bogów, Ruchomy zamek Hauru ). Gra może pochwalić się sporą różnorodnością odwiedzanych lokacji, które niejednokrotnie obrazują przeszłość i teraźniejszość (przed zagładą i w trakcie zagłady świata).
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz