Dark Matter
Poczekaj
30
sekund

Dark Matter to gierka typu side-scroll, łącząca akcję i survival horror. Badamy statek kosmiczny opanowany przez pasożytniczą obcą rasę i walczymy o przeżycie przy użyciu czterech rodzajów broni, które możemy dodatkowo ulepszać.
Dark Matter to side-scrollowe połączenie gierki akcji i survival horroru, osadzone w realiach science-fiction. Za powstanie tytułu odpowiada niezależny holenderski zespół InterWave Studios, mogący do tej pory pochwalić się FPS-em Nuclear Dawn wydanym w 2011 roku. Dark Matter przenosi nas w odległą przyszłość, na pokład statku Endeavour, którego załoga padła ofiarą ataku ze strony pasożytniczej obcej rasy. Wcielamy się w postać dziewczyny, która budzi się z kilkuletniej hibernacji w zabezpieczonej kapsule, by ruszyć na poszukiwanie drogi ucieczki ze śmiertelnej zasadzki, korzystając ze pomocy pokładowej sztucznej inteligencji. Historia została rozpisana na 14 poziomów. Jak wspomniano, omawiany tytuł łączy fragmenty akcji z horrorem. Na statku wciąż roi się od obcych, ale bohaterka nie jest względem nich bezbronna – producenci udostępnili cztery typy broni, dodając do nich cztery rodzaje amunicji, a także możliwość wytwarzania ulepszeń. Tym samym bitwa nabiera wymiaru taktycznego, jako że wszyscy wrogowie mają własne silne i słabe strony, a w dodatku umieą wykazać się inteligencją – na przykład pozorując ucieczkę, by wciągnąć protagonistkę w pułapkę. Ponadto, postać nie jest na tyle wytrzymała, by bagatelizujeć starcie choćby z pojedynczym wrogiem. Na radość, prócz ulepszeń i amunicji, system rzemiosła zezwala tworzyć również apteczki – dlatego istotnym fragmentem rozgrywki jest eksploracja i zbieranie zasobów. Co więcej, podczas badania pokładu statku co jakiś czas możemy trafić na zagadki logiczne i różnego rodzaju dokumenty, kolejno ujawniające przed nami dramatyczne losy jednostki Endeavour i sekretówę, która stoi za atakiem obcych. Bardzo kluczowa w Dark Matter jest ciemność spowijająca lokacje – to właśnie ona odpowiada w sporej mierze za utrzymujący się podczas rozgrywki klimat grozy. I chociaż bohaterka jest wyposażona w latarkę, a na statku w znacznej mierze wciąż funkcjonuje oświetlenie, nie powinniśmy zbyt nierzadko korzystać z tych dobrodziejstw - czasami jasność może bowiem ściągnąć na nas śmiertelne zagrożenie. Choć omawiana produkcja proponuje trójwymiarową grafikę, akcję oglądamy tu za pośrednictwem kamery umieszczonej z boku, co oznacza, że mamy do czynienia z techniką 2.5D. Jak na produkcję niezależną, tytuł okraszono stosunkowo szczegółową i estetyczną oprawą. Istotną rolę odgrywa tu wspomniany poprzednio system oświetlenia oraz cieniowanie.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz