Encased
Poczekaj
30
sekund
Postapokaliptyczne RPG w rzucie izometrycznym zainspirowane klasykami gatunku, powstałe w rosyjskim studiu Dark Crystal Games. Gracze eksplorują ogromną konstrukcję zwaną Kopułą, starając się przetrwać wśród anomalii, zasadzek i walczących stronnictw.
Encased to oldschoolowe RPG zainspirowane klasykami pokroju oryginalnego Fallouta , Planescape Torment i Baldur’s Gate. Jest to debiutancki projekt rosyjskiego studia Dark Crystal Games, wydany przez firmę Black Tower Entertainment. Fabuła. Historia. Encased. rozgrywa się w alternatywnej sytuacji i koncentruje na zagadkowej konstrukcji zwanej Kopułą (ang. the Dome).. Niezniszczalny obiekt kryje w sobie cenne przedmioty i nieznane technologie, jak również systemy sztucznej inteligencji, anomalie oraz zasadzki czyhające na potencjalnych odkrywców. Badaniem Kopuły zajmuje się C.R.O.N.U.S. Foundation – światowa organizacja, która dzięki swoim znaleziskom zyskała gigantyczny wpływ na światowych przywódców. Przez długi czas fundacja wysyłała liczne ekspedycje w coraz dalsze zakamarki Kopuły, nie dzieląc się swoją wiedzą z nikim innym. Gdy jednakże machinacje organizacji doprowadzają do konfliktu nuklearnego i urywa się kontakt z zewnętrznym światem, jej członkowie zmuszeni są stworzyć własną cywilizację na ruinach starej.. Co gorsza, odkrywcy przebudzili tajemniczą siłę, szerzącą spustoszenie w całej Kopule. Mechanika. Rozgrywka Encased czerpie garściami z typowych turowych RPG-ów. Na początku gierki tworzymy swojego bohatera, decydując o jego wyglądzie, atrybutach i umiejętnościach. Następnie trafiamy do otwartego świata, oglądanego z perspektywy izometrycznej i złożonego ze 170 sektorów, który możemy eksplorować niemalże bez ograniczeń.. W trakcie zabawy wykonujemy misje, zarówno te związane z najważniejszym wątkiem fabularnym, jak i zadania poboczne, co zezwala na zdobycie punktów doświadczenia wymaganych do rozwoju naszej postaci. Trafiamy też na wydarzenia losowe, niebędące klasycznymi ataki przestępców na bohatera, ale osobnymi historiami w postapokaliptycznym świecie Encased. Choć wraz z postępami w gierce formujemy ekipę odkrywców, bezpośrednio kontrolujemy wyłącznie własną postać. W trakcie turowych walk na podzielonych na pola planszach ustalamy taktykę i ogólne zachowanie pomocników (na co zużywamy punkty akcji), lecz za konkretne działania sprzymierzeńców odpowiada system sztucznej inteligencji.. W efekcie potyczki mogą przybrać niespodziewany czy wręcz humorystyczny obrót. Walkę urozmaicają specjalne umiejętności i przeróżne rodzaje amunicji oraz możliwość wykorzystania fragmentów środowiska w charakterze osłony. Twórcy Encased oddali też do naszej dyspozycji spory arsenał broni, które można ulepszyć albo rozebrać na części. Nasze poczynania w gierce przekładają się na relacje z mieszkańcami Kopuły, w tym pięcioma frakcjami o odmiennych interesach. Każdy występek bohatera wpływa na jego wizerunek w oczach innych, wyrażany tytułami wahającymi się od „drobnego złodziejaszka” po „wroga stanu”, a nawet „zagrożenia dla ludzkości”.. Im więcej zbrodni popełnimy, tym bardziej dotkliwa będzie ewentualna kara: od grzywny, przez uwięzienie, aż po karę śmierci. Są jednakże metody na uniknięcie wyroku, na przykład przekupienie sędziego albo ukończenie Labiryntu Śmierci, stanowiącego ogromne wyzwanie. Istotną rolę odgrywa Maelstrom, telepatyczna siła pustosząca wnętrze Kopuły i infekująca umysły jej obywateli. Nie jest jednakże pozbawiona inteligencji i może wspomóc nas w trakcie gierki, w zależności od naszych relacji z nią, reprezentowanych przez specjalną statystykę Psyche. Jednak prędzej czy następnie należy będzie drogo zapłacić za każdą asystę Maelstromu. Poza tym największy bohater może stać się bardziej odporny na niszczący wpływ tego bytu, co jest wymagane do zapuszczenia się w najdalsze zakamarki Kopuły. Tryby gierki. Encased proponuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza. Kwestie techniczne. Twórcy Encased skorzystali z sławnego silnika Unity. Trójwymiarowa oprawa wizualna nawiązuje stylem do klasyków gatunku i pokazuje się przyzwoicie, a atmosferę postapokalipsy podkreśla muzyka skomponowana przez Mushroomera ( Pathologic 2 ).
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz