Gnomoria
Poczekaj
30
sekund

Opracowana przez niezależne studio Robotronic Games sandboksowa taktyka ekonomiczna w realiach fantasy.
Gnomoria to pierwsza gierka w dorobku twórczym niezależnego studia Robotronic Games. Inspirując się takimi tytułami jak Dwarf Fortress , Dungeon Keeper oraz serie Anno , The Settlers czy The Sims , deweloperzy pokusili się o rozbudowaną strategię budowy fantastycznego królestwa. Gra posiada otwartą strukturę świata i pozbawiona jest wyraźnie zarysowanej fabuły. Gracz kieruje poczynaniami niewielkiej bandy gnomich kolonistów, którzy, wyekwipowani w skromne zapasy, chcą osiedlić się i zbudować tętniące życiem królestwo na niezbadanym terenie. Jak przystało na sandbox, Gnomoria zezwala na dużą swobodę funkcjonujeń gracza, który dowolnie może transformować obszar losowo generowanego świata. Zabawa polega przede wszystkim na pozyskiwaniu surowców, z których potem produkować można potrzebne przedmioty oraz wznosić różnego rodzaju budowle (domy, kopalnie, warsztaty, twierdze itp.). Kluczowe znaczenie ma zaspokajanie potrzeb gnomów, w tym chociażby zapewnienie żywności i wody, lecz również bezpiecznego schronienia, narzędzi, broni czy łóżek do spania. System sterowania w gierce opiera się na wskazywaniu obszaru i wydawaniu poleceń za pośrednictwem rozwijanych okien menu. Gracz nie sprawuje bezpośredniej kontroli nad poszczególnymi gnomami, choć każdemu z podopiecznych może wyznaczać role (np. górnik, farmer, budowniczy). Oprawa audiowizualna Gnomorii utrzymana jest w stylistyce retro. Dwuwymiarowa grafika w gierce cechuje się widokiem ukazanym w rzucie izometrycznym, ograniczoną paletą barw oraz wyraźnie zaznaczonym wynikiem pikselizacji obrazu. Całości wrażeń estetycznych dopełnia prędki podkład dźwiękowy z muzyką w formacie midi.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz