Hellish Quart
Poczekaj
30
sekund

Hellish Quart to realistyczna bijatyka, której akcja toczy się w XVII-wiecznej Polsce (a konkretniej Rzeczypospolitej Obojga Narodów). W gierce toczymy bitwy z wykorzystaniem wiernie odwzorowanej broni białej. Tytuł został opracowany i wydany przez polskie studio niezależne Kubold.
Hellish Quart. to. trójwymiarowa. bijatyka , w której toczymy pojedynki z wykorzystaniem siedemnastowiecznej broni białej – m.in. szabli czy rapierów.. Produkcja kładzie nacisk na realistyczne odwzorowanie tego typu starć, a także realiów historycznych, na których jest oparta. Za stworzenie i wydanie tego tytułu odpowiada polskie studio niezależne Kubold. Fabuła. Akcja Hellish Quart rozgrywa się w XVII wieku, na terenie Rzeczpospolitej Obojga Narodów (popularnej też jako Unia polsko-litewska). W trakcie gierki prześledzimy historię dwóch szlachciców, Jacka Dydyńskiego i Samuela Zborowskiego. Są to bohaterowie lektur polskiego pisarza i historyka Jacka Komudy, specjalizującego się w literaturze z nurtu tzw. fikciji historycznej (historical fiction) oraz czasie Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Fabuła gierki jest oparta na autentycznych zdarzeniach i opisuje o dwóch towarzyszach pojmanych przez Turków.. Mechanika. Hellish Quart to niecodzienna, trójwymiarowa bijatyka, której pod wobec rozgrywki bliżej do niewiele popularnego cyklu Bushido Blade niż np. do serii Soulcalibur. Produkcja ta kładzie nacisk na realistyczne odwzorowanie pojedynków z wykorzystaniem broni białej.. Cztery przyciski na gamepadzie (albo klawiaturze) odpowiadają za kierunki ataku, zaś kombinacje pozwalają wyprowadzać serie różnych cięć i wykonywać specjalne ruchy. Kiedy nie atakujemy, nasza postać automatycznie stara się bronić przed ciosami wyprowadzanymi przez rywala – przy czym broń faktycznie wchodzi ze sobą w kontakt i zamienia pozycję. Kluczową rolę odgrywa wyprowadzanie cięć we właściwym momencie. Efekt realizmu jest osiągany m.in. dzięki odpowiednio przygotowanym animacjom oraz zaawansowanemu systemowi fizyki. Ten ostateczny odpowiada za kalkulację obrażeń. Co kluczowe, skuteczność ciosów jest uzależniona nie jedynie od tego, w jaką część ciała trafimy przeciwnika. Inaczej niż w klasycznych bijatykach, animacje postaci nie są tutaj jedynie fragmentem kosmetycznym, ale mają rzeczywiste przełożenie na rozgrywkę.. Na przykład użycie gardy nie gwarantuje zablokowania ciosu – wróg może ją ominąć bądź trafić nas przez nią przy korzystaniu z cięższego niż my uzbrojenia. Każdy atak można też przerwać (aczkolwiek nie błyskawicznie). To wymusza analizowanie rzeczywistości na bieżąco, by przewidzieć rezultat danej akcji w kontekście konkretnej rzeczywistości (uzbrojenia i pozycji walczących, czy są w ruchu bądź przemieszczają się etc.). Pośród dostępnych postaci można znaleźć m.in. Kozaków zaporoskich, polskich husarzy, Tatarów krymskich czy francuskich muszkieterów. Do naszej dyspozycji oddano też dużo uzbrojenia wykorzystywanego w XVII wieku, wliczając w to rapiery, szable i pałasze.. Multiplayer. W Hellish Quart możemy gierkać samotnie lub z innymi. Tytuł proponuje kampanię fabularną przygotowaną we współpracy z Jackiem Komudą, tryb Arcade oraz miejscowy moduł wieloosobowy. Kwestie techniczne. Hellish Quart posiada szczególnie ładną, trójwymiarową grafikę. Zarówno w modelach, jak i lokacjach widać gigantyczne przywiązanie do szczegółów, realizmu i historycznej dokładności. Taki rezultat uzyskano dzięki technice skanowania 3D. Na wyjątkową uwagę zasługują animacje, które opracowano z wykorzystaniem technologii motion capture – dzięki temu postacie poruszają się płynnie i wiarygodnie. Gra zezwala na sterowanie za pośrednictwem dedykowanego kontrolera, lecz autorzy przewidzieli także możliwość zabawy na klawiaturze, nawet wspólnie ze znajomym.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz