House
Poczekaj
30
sekund

Krótka, pixelartowa gierka akcji, utrzymana w klimacie survival horroru, za której produkcję odpowiada niezależne studio Bark Bark Games. Główną bohaterką jest dziewczynka w zielonym sweterku, próbująca za wszelką cenę przetrwać liczne ataki upiornych obywateli tytułowego House.
House to niepokojąca gierka akcji , utrzymana w konwencji survival horroru , za której produkcję i wydanie odpowiada niezależne studio Bark Bark Games. Tytuł utrzymany został w prostym, pixelartowym stylu i choć niedługi, posiada kilka przeróżnych zakończeń. Fabuła. Akcja gierki zaczyna się niewinnie. Główna bohaterka budzi się w swoim pokoju i postanawia rozejrzeć po domostwie, zamieszkiwanym przez nią i jej rodzinę. Wraz z postępem rozgrywki okazuje się jednakże, że domek ten ukrywa dużo niebezpieczeństw – stwory, czekające na najmniejszą okazję, by pochwycić dziewczynkę i pozbawić ją życia. Protagonistka usiłuje prześcignąć nieubłaganie upływający czas i ocalić nie jedynie siebie, lecz i pozostałych członków rodzinki, o ile ocalenie kogoś więcej będzie jej w ogóle dane… Mechanika. House. to gierka bezlitosna, w której jedno małe potknięcie może skutkować śmiercią najważniejszej bohaterki.. Eksplorując różnorakie pomieszczenia, gracz musi zachowywać ciągłą czujność, nigdy bowiem nie wiadomo, gdy coś albo ktoś wychynie z ukrycia i rzuci się na protagonistkę. Zagrożenie stanowią nie jedynie stwory, lecz też poszczególni członkowie rodzinki. W pewnych sytuacjach bohaterka może ratować się ucieczką, czasami jednakże rozsądniejszą opcją jest chwycenie za broń. Wraz z postępem rozgrywki gracz zyskuje strzelbę, topór oraz wnyki. , które może zastawiać na przeróżnych obywateli domostwa (musi jedynie uważać, by samemu nie wpaść w zastawioną przez siebie pułapkę). Niektóre istoty da się uśmiercić jednym ciosem, przy innych przydatny jest bardziej złożony plan działania. W gierce pojawiają się też takie stwory, które atakują bohaterkę przez określony okres czasu. Jeżeli dziewczynka zdoła przetrwać do końca czasówki. , potwór zostaje uśmiercony. Główna bohaterka może biegać, dynamicznie się jednakże męczy i po niedługim okresie zwalnia. Jeżeli stwór ją dogoni, nie da wskazówki się uwolnić i gracza czeka game over. Z niektórymi postaciami można wejść w interakcję , a niektóre ze odnalezionych w mieszkaniu przedmiotów pomagają w przyciągnięciu albo odwróceniu ich uwagi. Wykonując pewne czynności, gracz odblokowuje też specjalne osiągnięcia, dzięki którym zapełnia się dziennik, spoczywający w jednym z pokojów. Zakończenia. House. posiada 5 największych zakończeń. oraz sekretne osiągnięcia i zakończenia. Główne endingi to Patricide, Good Girl, The Song, Family. oraz The End. , to ostateczne będące prawdziwym zakończeniem rozgrywki. Aby uzyskać każde z nich protagonistka musi wykonać określone czynności oraz zadecydować, kogo zabić a kogo pozostawić przy życiu. Ponadto, żeby uzyskać realne zakończenie, gracz musi początkowo odblokować wszystkie pozostałe endingi. W momencie zdobycia jednego z zakończeń, tutajż po napisach końcowych, zjawia się upiorna lalka, która zniechęca gracza do dalszej gierki, twierdząc, że wydostanie się z zamkniętego kręgu, w jakim odnalazła się bohaterka, jest niemożliwe. Sytuacja przemienia się, kiedy grający odblokuje The End. Wtedy lalka zjawia się przed napisami, obrażając gracza do momentu, aż protagonistka nie zacznie do niej podchodzić. Podobny zabieg jest najpewniej nawiązaniem do gierki platformowej Undertale , w której podobną rolę odgrywa Flowey. Kwestie techniczne. Tytuł ten posiada prostą, dwuwymiarową grafikę, utrzymaną w stylu pixel art. Rozgrywkę urozmaica ponadto klimatyczna i niepokojąca ścieżka dźwiękowa.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz