Moon Hunters
Poczekaj
30
sekund

Oldskulowe dwuwymiarowe RPG akcji autorstwa niezależnego kanadyjskiego studia Kitfox Games. Akcja gierki Moon Hunters toczy się w fantastycznej, starożytnej krainie zwanej Mercurią, w której za rzecz świętą i źródło wszelkiego życia uważany jest Księżyc.
Moon Hunters to osadzone w mitycznym świecie, oldskulowe RPG akcji, w którym czterech graczy wciela się w tytułowych łowców – poszukiwaczy zaginionego Księżyca. Za powstanie gierki odpowiada niezależne kanadyjskie studio Kitfox Games, które ma na swoim koncie udany debiut grą Shattered Planet. Produkcja wzięła udział w programie wspierania producentów niezależnych Square Enix Collective, gdzie zyskała spore uznanie społeczności. Głównym źródłem finansowania stała się jednakże zakończona pełnym sukcesem w zaledwie dwa dni kampania na serwisie Kickstarter. Akcja gierki toczy się w fantastycznej, starożytnej krainie zwanej Mercurią. W owym świecie za źródło życia i wszelkiego niezła uważany jest Księżyc, który miejscowi traktują jako rzecz świętą i najważniejsze bóstwo w panteonie. Na przeciwległym biegunie znajduje się Słońce – uważane powszechnie za źródło wszelkiego zła. Nic zatem dziwacznego, że kiedy pewnego dnia Księżyc nie zjawia się na niebie, śmiałkowie z całej krainy łączą swe siły żeby odkryć przyczyny tego stanu rzeczy. W pozbawionym księżycowej mocy świecie, budzą się stwory i wzmaga coraz większy chaos. A wszystko wskazuje na to, że za całą sprawą kryją się źli kultyści Słońca. Zadaniem ekipy bohaterów jest rozwikłać sekretówę i odnaleźć Księżyc, zanim moc zła urośnie w siłę. W zabawie może wziąć udział równocześnie do 4 graczy, którzy wspólnie przemierzają otwarty, proceduralnie generowany świat o zróżnicowanym biomie (pustynie, lasy, góry i jaskinie). Akcja toczy się nieliniowo, a dokonywane przez nas wybory mają wpływ na przebieg rozgrywki oraz możliwe zakończenia gierki. Każdy z bohaterów opowieści buduje swą własną reputację i jedynie od niego zależy, czy w przyszłych legendach będzie sławiony czy też pogardzany przez potomnych. Kluczowym fragmentem rozgrywki jest eksploracja, a każda z lokacji kryć może zarówno mnóstwo niebezpieczeństw jak i przedmiotów najważniejszych dla przebiegu gierki. Walka z przeciwnikami odbywa się w okresie rzeczywistym, zaś każdy z członków ekipy może specjalizować się w potyczce w zwarciu albo na odległość, dysponując swoim swóim arsenałem środków: tradycyjnych oraz nadludzkich. Co interesujące, zachowanie przeciwników i osadników oraz wyniki działania niektórych zaklęć mogą być inne za dnia, a ciut inne w nocy. Rozgrywka ubogacona została oryginalnym systemem rzemiosła, dzięki któremu możemy wykorzystać wszelkie rzadkie materiały do stworzenia świeżych, potrzebnych przedmiotów, zaklęć bądź przyzywania sojuszniczych stworów. Postacie w gierce mogą należeć do jednej z paru klas (Wiedźma, Druid, Okultysta czy Mag Ostrzy) i specjalizować się w różnorakich rodzajach magii, odpowiadającym przeróżnym fazom księżyca. Każda z klas może być dodatkowo modyfikowana wizualnie i łączona z innymi, celem stworzenia unikatowego bohatera. W miarę wzrostu doświadczenia i nabywania następnych poziomów mocy, śmiałkowie rozwijają swe cechy – zarówno fizyczne jak i nadludzkie. Mimo, że Moon Hunters dopuszcza zabawę w „niepełnym składzie”, kluczem do sukcesu w gierce jest umiejętna współpraca postaci posiadających odmienne, uzupełniające się umiejętności. Jedną z największych inspiracji producentów były pierwsze odsłony kultowego cyklu The Legend of Zelda. Akcja gierki ukazana jest w typowym widoku z góry, a oldskulowość produkcji podkreśla ręcznie rysowana pixel-artowa oprawa graficzna. Fabuła Moon Hunters nie jest zbyt rozbudowana, a przejście gierki nie powinno zająć więcej niż 1-3 godzin zabawy. Do ponownego podejścia zachęca jednakże losowo generowany świat oraz różnorodność postaci i możliwych zakończeń co powoduje, że każda następna rozgrywka przebiegać będzie w ciut inny sposób.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz