Murdered: Śledztwo zza grobu
Poczekaj
30
sekund

Utrzymana w konwencji thrillera przygodowa gierka akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytuł wyprodukowany został przez studio Airtight Games (Quantum Conundrum, Dark Void i inne) przy współpracy z firmą Square Enix.
Murdered: Soul Suspect to oryginalny interaktywny thriller autorstwa Airtight Games, studia odpowiedzialnego za Quantum Conundrum oraz Dark Void , z którym współpracowała korporacja Square Enix. Gra jest reprezentantem gatunku przygodowych gierek akcji, a największy nacisk położono na fragmenty detektywistyczne. Miejsce akcji przenosi gracza w objęcia miasta Salem, w stanie Massachusetts, kojarzonego przede wszystkim z XVII-wieczną historią dotyczącą czarownic, na które polowano, a później szczególnie nierzadko – w wyniku udowodnienia zakazanych praktyk – palono na stosie. W gierce pokuszono się również o stworzenie mistycznego klimatu, z wyeksponowaniem mocy nadnaturalnych. Wcielamy się bowiem w Ronana O’Connora, detektywa, który na początku rozgrywki zostaje zabity, a jego postać – niczym w hicie Uwierz w ducha z Patrickiem Swayze’em i Demi Moore w rolach najważniejszych – przeistacza się w ducha. Musimy zmierzyć się ze własnymi demonami, rozwikłać intrygującą zagadkę swojego morderstwa i odkryć, kto stoi za tym niecnym uczynkiem, tym samym sprowadzając ład duszy. Studio Airtight Games sporo uwagi poświęciło zrealizowaniu trzymającej w napięciu warstwy fabularnej. Bohater, przybierając nową formę, otrzymuje umiejętności paranormalne, dzięki którym nie jedynie jest niewidzialny dla oczu innych, lecz również umie czytać w umysłach ludzi, przenikać do nich, wykorzystując je do swoich celów, a nawet kontrolować je w ograniczonym stopniu. W trakcie rozgrywki, w życiu „między”, spotyka inne, nękane dusze oraz złe demony, głodne rzekomo zbawiających dusz. Za sprawą tych ostatecznych producenci wprowadzili ciut fragmentów akcji w tej przygodowo-detektywistycznej przygodzie, kiedyż stanowią dla Ronana niebezpieczeństwo, przed którym uciekamy lub je eliminujemy. Rozgrywka w Murdered polega głównie na odkrywaniu następnych elementów śledztwa – jej formuła pod wieloma względami przypomina detektywistyczną produkcję studia Team Bondi – L.A. Noire. Wyciągamy wnioski na podstawie dostępnych poszlak, a kiedy bohaterowi uda się zebrać odpowiednią liczbę faktów, doprowadzimy do nieskomplikowanej mini-gierki, dzięki której gruntownie odtworzymy przebieg wydarzeń. Grafika została utrzymana w przerażającymi tonie. Akcja rozgrywa się wyłącznie po zmroku, a producenci starali się uchwycić tajemniczą naturę miasteczka. Oprawa wizualna, którą generuje zmodyfikowany silnik Unreal 3, ukazuje bogate w szczegóły otoczenie oraz wykonane z dbałością modele postaci. Dużą uwagę poświęcono również muzyce, oddającej przygnębiającą atmosferę Salem, oraz aktorom użyczającym głos. O’Connor komentuje żywo następne poczynania i precyzyjnie opowiada bieżące zdarzenia, dzięki dlaczego w większym stopniu utożsamiamy się z bohaterem opowieści.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz