The Old City: Leviathan
Poczekaj
30
sekund

Niezależna gierka przygodowa, kładąca nacisk na eksplorację i miarowe odkrywanie fabuły. W dziele amerykańskiego studia PostMod trafiamy do opuszczonego miasteczka i stajemy przed zadaniem odkrycia przyczyn jego wyludnienia.
The Old City jest oryginalną niezależną produkcją przygodową, kładącą gigantyczny nacisk na zagadnienia filozoficzne. Twórcy gierki – debiutujące amerykańskie studio PostMod – serwują graczom swoistą podróż epistemologiczną, skupiającą się na kwestii wyborów dokonywanych przez człowieka. W gierce wcielimy się w postać samotnika, przemierzającego podupadłe miasteczko, sporo lat poprzednio opuszczone przez zamieszkującą je cywilizację. Zarówno fabuła, jak i przyświecający tej wędrówce cel nie są nam popularne. Tajemnice, jakie kryje w sobie tytułowe miasteczko, poznajemy w trakcie eksploracji półotwartych poziomów, przy czym w okresie rozgrywki zmuszeni jesteśmy do wyboru jednej z paru dróg poruszania się. Drogi te nie łączą się ze sobą ani nie przecinają w żadnym momencie. Dlatego, by odkryć wszystkie sekrety miasteczka, musimy przeżyć naszą przygodę wielokrotnie. W The Old City nie znajdziemy żadnej broni, przedmiotów ani drzewka rozwoju postaci. Liczy się jedynie bohater i miasteczko, zaś wybory, których dokonamy, mają własne konsekwencje dla rozwoju fabuły. Sami producenci The Old City wzbraniają się przed nazywaniem swej produkcji „grą” w typowym tego wyrazy znaczeniu, traktując ją raczej jako najwłaściwsze dziś medium, zdolne przekazać potencjalnemu odbiorcy jakieś głębsze przesłanie. W odróżnieniu od większości współczesnych, wysokobudżetowych produkcji, które oferują graczom głównie czystą rozrywkę, sednem The Old City jest przekaz, zaś eksploracja miasteczka i interakcja z rozmaitymi obiektami stanowią fragment drugorzędny, będący tylko środkiem napędzającym fabułę. Programiści ze studia SoftMod zadbali o towarzyszące rozgrywce odpowiednie wrażenia audiowizualne. Oprawa gierki, stworzona przy użyciu Unreal Development Kit, stoi na wysokim poziomie, zaś klimatyczna grafika pełna zamglonych lokacji oraz gierki światła i cienia wspaniale pasuje do specyfiki opuszczonego miasteczka. Podczas rozgrywki towarzyszy nam także ciekawa, dark-ambientowa ścieżka dźwiękowa autorstwa szwedzkiego Atrium Carceri.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz