Warno
Poczekaj
30
sekund

Warno jest strategią czasu rzeczywistego od popularnego m.in. z cyklu Wargame studia Eugen Systems. Produkcja podejmuje tematykę zimnej batalii, która przeradza się w III wojnę światową. Warno proponuje rozgrywki single i multiplayer.
Warno to świeża gierka strategiczna typu RTS od weteranów ze studia Eugen Systems, odpowiedzialnych m.in. za serię Wargame czy pamiętne R.U.S.E.. Tym razem producenci pozwolili nam wziąć udział w eskalującej zimnej wojnie, która przeradza się w III wojnę światową między siłami NATO i Układu Warszawskiego. Produkcja jest określana jako duchowy spadkobierca wymienionych poprzednio pozycji.. Fabuła. W Warno zaprezentowana zostanie zmyślona historia końcówki XX wieku. W 1987 roku – w wyniku zamachu stanu przeprowadzonego przez zatwardziałych komunistów – obalony został Michaił Gorbaczow, Sekretarz Generalny Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego (faktycznie pełniący tę funkcję aż do roku 1991). Przyczyniło się to do zaognienia trwającej zimnej batalii. – w efekcie armie NATO i Układu Warszawskiego rozlokowały się w podzielonych Murem Berlińskim Niemczech i oczekują nieuniknionego konfliktu. Staje się to przyczynkiem do wybuchu III batalii światowej. Mechanika. Deweloperzy pomyśleli zarówno o graczach lubujących się w samotnej zabawie, jak i tych, którym niestraszne bitwy sieciowe. Do tych pierwszych skierowano cztery kampanie Army General, które umożliwiają poprowadzenie wojsk w scenariuszach typu „co by było, jakby”. (ang. what if). Druga szajka otrzymała zaś rozbudowany tryb multiplayer, oferujący zarówno starcia 1 na 1, jak i kooperację dla maksymalnie 10 graczy (czyli potyczki 10 na 10), a także bitwy rankingowe. Warno. zezwala pokierować w okresie rzeczywistym ponad 600 przeróżnymi jednostkami lądowymi i powietrznymi. – od poborowych Specnazu oraz mobilnych systemów SAM, przez samoloty i śmigłowce bojowe pokroju Gazelle, SU-25 Frogfoot czy Mil Mi-24 aż po samobieżna artylerię i czołgi takie jak MCV-80, M1A1 Abrams, Leopard oraz KPz T-55AM2. Każda z nich jest unikatowa dla danej nacji i posiada własne silne oraz słabe strony. Zadaniem gracza jest taki dobór armii, żeby była ona możliwie najbardziej efektywna. W Warno dostępnych jest sześć frakcji – należące do NATO Stany Zjednoczone, Niemcy Zachodnie, Wielką Brytanię i Francja oraz tworzące Układ Warszawski Związek Radziecki i NRD. W ich ramach można pokierować takimi legendarnymi formacjami jak 11. Pułk Kawalerii Pancernej (tzw. Czarne Konie) i 3. Dywizja Piechoty USA, 5. Dywizja Pancerna Bundeswehry, sowieckie 79. Dywizja Pancerna Gwardii i 27. Dywizja Strzelców Zmotoryzowanych Gwardii czy 7. Dywizja Pancerna NRD. Każda z nich może służyć jako oddział macierzysty naszej armii, którą zarządzamy aż do poziomu plutonów. Kwestie techniczne. Warno napędza IRIS Zoom Engine, czyli autorski silnik studia Eugen Systems, wykorzystywany już w pracach nad R.U.S.E. Został on jednakże diametralnie ulepszony, żeby gierka spełniła obecne standardy. Chcąc zwiększyć realizm, deweloperzy ulepszyli choćby technologię renderowania terenu, a także utworzyli nowe zasoby 3D. , zapewniające m.in. dokładniejsze i bardziej zróżnicowane modele jednostek. Zmiany są bardzo widoczne w systemie uszkodzeń – kiedy nasze oddziały odnoszą obrażenia, poszczególne jednostki tracą fragmenty wyposażenia; niekiedy doprowadza to nawet do wybuchu magazynku z amunicją, co z kolei może spowodować destrukcja nieodległej konstrukcji. Równie szczegółowo pokazują się rozmaite usterki pojazdów – helikopter może stracić łopaty, a samolot skrzydło. Efektownie pokazują się również eksplozje, po których zostają różnorakiej wielkości kratery.. Sprawia to, że pola potyczek nie jedynie cieszą oczy, lecz również dostarczają wielu opcji taktycznych – można np. wykorzystać dym jako naturalną zasłonę dla naszych wojsk. Użytek zrobimy także ze wzgórz, małych wiosek, gęstych lasów, meandrujących rzek, mostów i stref przemysłowych.
Komentarze (najnowsze)
Dodaj komentarz